Há quem diga que não, mas de 2005 pra cá, muita coisa boa apareceu na música nacional e internacional... claro que esses sons não estão jogados por aí, nas grandes radios, nas revistas que se dizem especializadas e nos grandes canais. Mas mesmo assim, esses grupos não se deixam intimidar por nenhum peixe grande, pois a internet está aí; e hoje sabemos explorar essa tecnologia como nunca.
Desde que comecei a fazer esse blog, consegui expandir minha maneira de ver o mercado fonográfico e os caminhos alternativos desse mesmo. É interessante ver como bandas totalmente independentes, ou em selos, ou em gravadoras pequenas e honestas, conseguem hoje com talento e sorte, fazer turnes, gravar discos utilizando apenas apoios culturais e artísticos, e principalmente, serem reconhecidos fazendo o som que eles querem, independente do flow e do mainstream.
Um exemplo disso é o Harlem Shakes. A banda que começou em 2006, quando um grupo de amigos resolveu se juntar pra tocar. Todos cantam, alguns já trocaram de função entre si, mas atualmente a banda conta com brent na bateria, Kendrick nos teclados, Lexy é o vocalista, Todd é o guitarrista e Jose é o baixista.
A banda já fez turne acompanhando o Deerhoof, Vampire Weekend e Beirut; e abriu shows para Wire, Clap Your Hands Say Yeah, Arctic Monkeys, entre outras.
A banda levou um ano para gravar Technicolor Health, que conta com as participações de Stuart Bogie (TV on the Radio) e Jon Natchez (Beirut) tocando sax.
It looks as if 2009 is shaping up to be one magnificent music year. If you aren't already convinced then allow me to present more proof in the form of Harlem Shakes full-length debut Technicolor Health (Mar. 24th). I had originally been exposed to the Harlem Shakes and their solid debut EP in a sort of guilty-by-association fashion. The DIY emergence of IGIF-loved ARMS; Todd Goldstein just happens to be the guitarist of the Brooklyn band (talk about a sweet day job).
I'm glad the fates played out the way they have for I've come across a true independent rock gem. Technicolor Health is a departure from earlier compositions, moving on with their sound into greener pastures full of progressive pop and inventive instrumentation that will either make you happy or just want to dance! The band took a solid year recording the record and curated a few collaborations with the likes of Stuart Bogie (TV on the Radio) and Jon Natchez (Beirut) playing sax. They've taken the comforts of a modern rock sound and blended them with the most organic principles of pleasant pop. Look no further, simply listen to the evidence:
This is the perfect example of how a song can start off as a tiny thought only to build and build like a snowball rolling downhill. What starts off as just a few snowflakes of a drum machine and acoustic strumming turns into a catchy clump of snow quickly embracing gravity. Steamrolling downward it picks up a memorable melody, soft keys, brass, and shakers before rolling over everyone (earfirst, mind you) in its path. The build-up gives way to a breakout chorus that will have more feet tapping than your sister's dance recital! This very contagious chorus acts as the heart of the pop diddy, establishing a tempo and mood that drives the tune onward into a colorful crescendo of keys. It's the type of song that will take you by surprise, get stuck in your head, and make you wonder what 2009 has in store for the Harlem Shakes.
iguessimfloating
Harlem Shakes - Technicolor Health (2009)
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115
Há 12 anos
Bacana esse som!
ResponderExcluirEssa galera que anda comendo pelas beiradas tem feito muita coisa de qualidade e conseguido espaço condizente com seu trabalho! Como nunca!
Abraço